Eight duckies in a row

Biep biep biep biep, kwart over 4 gaat de wekker..... pfff dat is vroeg. Maar eindelijk is het vandaag weer zover, USA here we come.

Om 5:00 staat de fam. Siedenburg en de fam. Verspuij op de stoep. Onze koffers worden verdeeld over beide auto’s, gaan met die banaan. Ik reed met de fam. Siedenburg mee en met 50 minuten waren we op Schiophol. Bas reed met de fam. Verpuij mee en die kwamen 10 minuten na ons. Zij zetten de auto op lang parkeren. Onderweg kreeg ik nog een zenuwen appje van Bas of de paspoorten wel in de tas zaten….nou geloof me dat is het eerste wat hij vanochtend heeft ingepakt, dan zeggen ze wat van vrouwen??

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_045910.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_045927.jpg

Er werd afscheid genomen van René, mijn zwager, die gaat niet mee. Voor de kids was het even slikken..... We hoefde alleen onze koffers nog maar af te geven want inchecken had ik gisterenavond al voor iedereen gedaan. Normaal vliegen wij met United, en nu met Delta, daar gaat het net wat anders. Je legt zelf je koffer in een bak en je checkt hem zelf in met je barcode van je boarding pas. Er komt zo’n kofferlabel uit de machine en die bevestig je zelf aan de koffer. Je geeft akkoord en hup daar gaat je koffer..... As easy as one, two ,three..... Tenzij iemand te veel gewicht in zijn koffer heeft!

Ja de koffer van Hans ging als laatste in de bak en woog 24 kilo, dat is een kilo te zwaar… en dan zeggen ze dat vrouwen altijd veel meeslepen J. Hij moest naar een balie waar een niet al te vriendelijke medewerkster zat en er moest toch echt een kilootje uit de koffer. Alles verdeeld over de handbagage en voor je het weet ben je bijna twee kilo lichter, werkte dat met alles maar zo makkelijk.

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_064647.jpg

Ook de koffer van Hans was inmiddels onderweg. We liepen door de beveiliging en wat waren ze allemaal super vriendelijk, het ging ook erg snel. Alleen moest de tas van Bas helemaal leeg. Hier zit veel fotoapparatuur in en daar kunnen ze met het apparaat niet doorheen kijken. Gelukkig liep ook de douane heel soepel. Amber en Mandy moesten langs een hokje omdat ze geen 18 zijn en de rest kon door de poortjes.

Ja en dan hebben we toch echt honger, gelukkig zijn we met een groep die ook graag eet, dus er werd gezocht naar een hapje en een drankje. Daarna werd er nog even geshopt en toen bleek dat we wel iets vaart moesten gaan maken. Time fly’s when your having fun!

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_074039.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\IMG_0001.JPG

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\IMG_0005.JPG

Eerst langs een balie voor de standaard vragen en dan op naar de gate. Toen we daar aankwamen konden we gauw nog wat plaatjes schieten van het vliegtuig en we konden gelijk al boarden.

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_085203.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_085938.jpg

Amber mijn jongste nichtje (15) is de enige die nog nooit gevlogen heeft en vond het best wel heel spannend..... Die had eigenlijk zoiets laten we maar gaan dan hebben we het gehad! In eerste instantie waren ze erg positief, we zouden een half uur eerder landen. Maar nog geen 5 minuten later bleek er een storing te zijn volgens mij iets met de toevoer van stroom oo oo..... Ook na 10 minuten was dit probleem verlopen en we konden gaan. Amber zich schrap gedrukt in haar stoel!!

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\IMG_0015.JPG

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\IMG_0013.JPG

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_092137.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_171518.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_171942.jpg

Eenmaal in de lucht ging het prima. Vooral Hans en Lisa hebben lekker liggen tukken. De rest heeft ook wel wat geslapen, filmpje gekeken, boekje gelezen enzv. Al met al ging de tijd best rap en 25 minuten eerder dan gepland stonden we aan de grond.

Niet plassen of andere stops maar in 1 streep door naar customs. Voor Bas en mij was het nieuw en konden we elektronisch door de borderpatrol. Je legt je paspoort in een apparaat en je moet je vingers scannen en ook de foto wordt gemaakt. Bij Bas verliep dit soepel en hij mocht door, ik werd afgewezen en moest alsnog naar een poortje. Gelukkig hoefde we niet opnieuw de rij in en dan een diepgaand gesprek met de officier mocht ook ik Amerika in!

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_120714.jpg

Home sweet home…..zo voelt het altijd weer. We moesten 5 minuten wachten op de koffers maar ook dat ging vlot en om 12:15 zaten we in de taxi naar het hotel. Het zonnetje schijnt en alleen de taxirit is al een feestje. Eenmaal in het hotel konden we nog niet onze kamers op pas vanaf 16:00 uur. Ons hotel zit aan timesquare dus daar zijn we eerst maar heen gegaan.

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_130138.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_130807.jpg

We wilde eigenlijk onze NY passen op gaan halen maar die konden we pas ophalen op de dag dat we ze gaan gebruiken, dat staat niet op site maar goed, het is niet anders.

Gelukkig zijn we met een clubje dat van eten houd…net als wij, dus bij planet hollywood hebben we heerlijk een burger gegeten. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel met een bezoek aan de Disney store en M&M store. Om 16:30 konden we onze kamer op. Nederlandse tijd is dat 22:30 we beginnen dus iets in te storten.

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\IMG_0047.JPG

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_154107.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_160152.jpg

Beschrijving: C:\Users\Bas\Pictures\Blog dag 01\20150710_162128.jpg

Nu liggen we lekker te relaxen en Bas gaat zo met Hans en Mandy nog even timesquare op. De rest van ons gaat een beetje chillen en morgen is het volop aan de bak.