Woensdag 12 maart 2014

Mexico…Meeeexiiiiiicooooooooo

Vanochtend werden we wakker in Mexico. Dit is zo heerlijk elke dag in een ander land wakker worden. Allemaal landen waar ik best eens heen wil maar niet een hele week, dit is ideaal. Op tijd zaten we lekker aan ons ontbijtje. Voor mij dit keer niet te vet, ben al dagen aan de race….nee geen Noro, ben niet ziek!!
Om 10:00 mochten we dan eindelijk van de boot. Dit keer liepen we er vanaf. Gelijk werd je door een tax free winkel geloodst, waar ze heerlijke dranken hadden. Misschien op de terug weg maar iets lekkers mee neme voor in onze Vila.
Vandaag hadden we wat wolken, op zich niet heel erg want het was erg warm. Aangezien we vandaag gaan snorkelen, zijn wat wolken wel lekker. In Cozumel hadden ze allemaal leuke winkeltjes en we hebben hier even heerlijk rond gelopen.

We kwamen ook een cowboy bootie winkel tegen……maar even een kijkje nemen. Wat een leuke booties allemaal. Natuurlijk kon ik wel een paar vinden. Mooie bauwe met borduursel stiksel erop, en ze zaten weer heerlijk. We hebben ze apart laten zetten zodat we ze de terug weg op konden halen.

Nog wat rondlopen kwamen we een pipo met een toog tegen. Hies er leuk mee op de foto en Bas natuurlijk ook. Daarna moesten we ons verzamelen voor onze excursie, de clear kajak en snorkel tour. Met een taxi werden we naar een strand gebracht. Hier kregen we uitleg en uit eindelijk het water in……en dat was best even koud. Maar gelukkig was het rottig lopen over stenen en viel ik gelijk vol in het water….hup door de kou, nou ja je kan er ook maar beter gelijk door zijn.

Na wat gedoe lag iedereen met snorkel en flippers in het water….ook Ome Willem lag met zijn snorkel in het water. Je zag gelijk al mooie visjes voorbij komen, zo gaaf. Het water is heel helder. De gids ging met ons mee en liet ons plekjes zien. Hij pakte een wit zee-egeltje, deze zijn niet giftig. Ook liet hij ons koraal zien wat al 200 jaar oud was. Hij nam onze onder water camera mee naar de bodem voor een foto. Bleek dat hij een Murene aal op de foto had gezet. Later kwam hij boven met een hele vieze zee spin……jak…..die mag onder de steen blijven waar hij hem vandaan heeft gehaald. Na ruim 45 min. kwamen we weer uit het water. Wat was dit gaaf zeg!!  Onderweg naar het strand zwemmend zag ik ome Willem staan. Die was al een tijdje geleden uit het water gegaan. Last van kramp….. Maar hij heeft toch even gesnorkeld, meestal blijft hij aan de kant.

Na een douche en een fles water gingen we verder in de clear kajak. Dit viel een beetje tegen. We hadden veel wind en eigenlijk kon je niks zien door de clear kajak. Gelukkig duurde dit niet zo lang en waren we terug op het strand. Bas heeft gelijk weer snorkelspullen gehaald en is weer de zee ingegaan….waterrat!

We konden wat fruit pakken en we hadden een consumptiebon, dus namen we lekker een margarita en die was erg lekker en ook erg sterk….. We hadden nog 45 min voor vertrek en toen ben ik Bas maar eens uit het water gaan vissen. Het koste wat moeite maar ja hoor, helemaal verschrompeld kwam hij het water uit.
We gingen weer in de taxi terug naar Cozumel. Hier hebben we nog snel even rond kunnen lopen. Even mijn mooie cowboy booties opgehaald, een petje voor Willem en we zijn nog druk opzoek gegaan naar een pinnetje maar die konden we niet vinden. Dan is het toch echt tijd de boot weer op te gaan. Wel hebben we nog tequila mee genomen en iets om te mixen om mageritas mee te maken.

Aan boord moesten we de drank weer inleveren, die krijgen we zaterdagavond weer. Ik ben lekker een dutje gaan doen en Bas en Willem hebben nog op het dek gekeken. Een aantal mensen komt op het laatste moment aanrennen. En een zooitje gaat even over zijn nek van alle tequila. Maar er zijn ook mensen die daadwerkelijk de boot missen……. Bleek dat drie jongens de boot hebben gemist…o o o dat wordt zwemmen! Van dit alles worden filmpjes gemaakt en is op te zoeken op you tube onder pier runners…… Zodra wij internet hebben gaan wij dit zeker even doen.

Het duurde voordat we daad werkelijk gingen varen (er werd nog heel even gewacht op de drie vermiste) Maar het anker werd ingetrokken. Het was een bumpy ride dit keer. We hadden veel golven.
Om 20:00 liepen we naar het diner. Tin verwelkomde ons weer hartelijk. En wat hebben we weer heerlijk gegeten, het eten is zo goed. Ook het toetje was erg lekker. Het was al snel bedtijd. Het is altijd weer spannend wat voorn figuurtje Agung heeft gevouwen van de handdoeken. Wij hadden een leuk aapje en die had hij opgehangen. Hies en Willem hadden een wat bijzonder figuurtje, het leek wel een dildo….. Lachen gieren brullen natuurlijk.Morgen moeten we er vroeg uit want dan gaan we in Belize naar de maya temepls. We werden heerlijk in slaap gewiegd.