Dinsdag 11 maart 2014

To Hell and back…..

Vanochtend waren we op tijd wakker, we zijn aangekomen op de Cayman Eilanden, op Grand Cayman. Dat betekent dat we vandaag de boot afgaan. We hebben een Eilandtour geboekt.
De tour begint om 9:45 en we wilde dus uiterlijk 8:45 van boord. We waren allemaal vroeg wakker en zaten ons dus weer heerlijk op tijd vol te stoppen aan het breakfast buffet.
Met een klein bootje werden we naar het eiland gevaren, waar we rond 8:30 waren. Het was mooi weer en het was nu al lekker warm. Aangezien ik me gisteren niet goed had ingesmeerd en nu dus zo rood als een kreeft ben heb ik maar wel een heel dun blouseje met een mouwtje aangedaan.

Het was nog lekker rustig en we hebben daar lekker rond gelopen. Om 9:30 hebben we ons verzameld en netjes op tijd werden we in een touring busje gepropt. Onze gids was Teddy Beer, leuke man en wist van alles te vertellen waarvan ik ook alles al weer kwijt ben….. Behalve een kerk die er al wel 90 jaar stond, heeel oud dus, toen moesten we echt alle vier heel hard lachen.

Eerste stop was de turtle farm. Hier fokken ze groene schildpadden en deze worden weer uitgezet in de zee. We hadden hier niet zo lang, maar dit was erg gaaf!! Behalve schildpadden zagen we ook leguanen.De kleine schildpadjes mocht je vast pakken en dat was zo leuk!! Soms begonnen ze met hun voorpootjes te flappen en dat ging best hard. Om ze kalm te krijgen moest je ze onder de kin aaien. Ik heb geprobeerd er 1 in mijn zak mee te nemen maar dat paste niet. Onze tourgroep was al weg en liep in het souvenirs winkeltje en wij nog bij de schildpadjes. Uiteindelijk moesten we aan lopen en iedereen was al weg uit de souvenir winkel. Gauw een petje voor Willem en een pinnetje voor mij. Ook nog even wat water en blikjes cola en dan gauw de bus in.

Volgende plek was een Rum schuur. Hier maakte ze rum cake en verkochten ze rum. Natuurlijk mocht je even proeven en dat smaakte heerlijk ook de rum daar was erg lekker. We zijn even naar de zee gelopen en hier lagen ze te snorkelen.
Onze weg vervolgde en we zijn naar Hell gegaan. Dit was een klein plaatsje met een aparte rots formatie. Hier komt water tussen te liggen en als de zon onder gaat kleurt dit rood op en daarom noemen ze het de Hell.Het was erg grappig om te zien. Hier kan je ook je kaartje op de post doen….post uit de Hell.

Volgende stop was de haven. Hier gingen we op een boot waarvan het zit gedeelte onder water was, zo kon je dus mooie vissen kijken. Het was echt super gaaf en we zagen heel veel. Ook een aantal roggen en een kogelvis. Echt super gaaf. Heel veel Dorie’s, leuke zebra visjes en heel veel meer.

Toen we van de boot afkwamen moesten we eigenlijk weer het busje in naar de pier. Maar we hadden nog even tijd en wilde graag lopen. Dit was geen probleem. Het restaurantje wat erbij zat rook erg lekker en we zijn overstag gegaan voor een hamburger. Vanaf hier zag je ook tarpons in het water zwemmen.(en die foto’s zijn in zee genomen zo helder is het water)

Zaten we lekker te eten voelt Willem nattigheid op zijn hoofd…regen kon het niet zijn…maar wat was het dan wel?? In de doeken die boven ons hingen liep weer een leguaan, echt zo gaaf.
Langzaam liepen we terug en we zagen veel leguanen onderweg de teller staat op 8. We zijn gauw even het stadje ingelopen voor zonnebrand en daar was heel toevallig….knipoog…. ook een Pandora winkeltje. Heb mijnarmband nog niet helemaal vol en heb dus een leuk schildpadje uit gezocht.

En dan komt de tijd dat we terug moeten naar de boot. Er stond een mega rij maar het ging behoorlijk snel. Voor we het wisten waren we weer aan boord. Inmiddels was het bijna 16:00. We zijn lekker gaan relaxen tot 20:00 want dan moeten we weer naar het diner.

Het diner was erg gezellig. Tin onze ober is een echt lolbroek. Vanavond moesten ze allemaal dansen…..ha ha ha…hup Tin op de koelkast en swingen dat hij deed. Daarna kwam hij ons vieze mopjes vertellen. Het was erg gezellig.
Nu liggen we in ons weer netje opgemaakte kamer door Agung in bedje. Ze maken hier twee keer per dag je kamer netjes. Personeel op de boot is sowieso zo super vriendelijk. Nu bed tijd morgen meren we aan in Mexico.