Zondag 9 maart 2014

All onboard……

Ook in Florida doen ze aan zomer en winter tijd en vannacht ging hier de klok een uur vooruit. We hadden om 8:30 afgesproken om te gaan ontbijten met Hies en Willem. Om 7:50 schrok ik wakker….oesie dat is een beetje laat. Gelukkig waren we snel klaar en om 8:30 was ook de koffer alweer gepakt.

Na ons lekkere ontbijtje, die we vandaag wel lekker buiten konden eten zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we heerlijk gelopen en natuurlijk al wat mooie schelpen gevonden.

Rond 11:00 zaten we in de auto richting de haven. Bas en Willem zouden ons daar afzetten met de koffers dan konden zij de auto wegbrengen. Daar aangekomen namen ze gelijk onze koffers aan. De man van de cruise die ons daar mee hielp vertelde dat Hies en ik al konden inchecken als de heren maar een paspoort mee hadden kwamen ze de boot wel op.
Ondanks dat het pas 11:45 was en we eigenlijk pas vanaf 13:00 konden inchecken konden we gewoon door lopen. Het is net als in het vliegtuig……. Overal wel gevraagd of het geen probleem was dat Willem en Bas nog moesten komen en geen boarding pas hadden maar dat was geen probleem.

Het verliep aardig soepel en om 12:30 waren we dan echt aan boord. Met twee lood zware rugzakken gingen we dan maar opzoek naar lunch……En dat zag er goed uit!!! Maar eerst even 1 ding nakijken….ja er staan peper en zout stelletjes…..fjjjuuwww. Men zegt als die er niet staan dat het noro virus kan heersen. Na de lunch zijn we lekker in de zon gaan zitten.

Rond 13:30 waren Bas en Willem er ook. Nadat zij hadden geluncht zijn we naar de kamer gegaan, even de rugzakken droppen. Daarna terug naar het dek want we moesten naar de instructies voor het geval het schip zinkt. Dit was echter een lachertje…..maar goed.
Bas en Willem zijn naar de voorkant van de boot gegaan want die zou elk moment uitvaren. Hies en ik zijn op een bedje in de zon gaan liggen. Hier was een heuse party aan de gang, wel erg lekkere muziek. Het schip zou om 16:00 uitvaren maar dat gebeurde niet het duurde erg lang maar om 18:15 gingen we dan eindelijk…..off we go!

We zijn lekker gaan douchen en gaan opfrissen want om 20:15 werden we bij het diner verwacht. Schoon en fris liepen we naar het diner. Op de gang van onze hutten maakte we kennis met Agung. Hij is de manager van deze hal en als er problemen of vragen zijn, kunnen we bij hem terecht. Super leuke jongen en wist gelijk al de namen, alleen met die van Hies had hij wat moeite, haar volle naam is Hyacinte.
Wat erg jammer is, is dat het in het restaurant erg koud is door de airco…..niks aan. Het eten was wel erg lekker. Ook onze ober was erg gezellig. Het personeel is sowieso super aardig. Wij zijn lekker gaan slapen.