Weer naar huis….

Zondag 28-12-2014

Eigenlijk wilde we uitslapen maar we waren vroeg wakker. Vandaag gaan we weer naar huis. Ons vliegtuig gaat pas om 21:30 dus we hebben nog even. Het regende en dus deden we rustig aan. De koffer werd gepakt en uiteindelijk zaten we zelf ook in de kleren. Eerst maar opzoek naar een ontbijtje, gelukkig hadden we onze plu nog.

We liepen via Grand Central, waar het nu een stukje rustiger was als een paar dagen geleden naar Times Square. Wat een schermen hangen hier toch, ongelofelijk. Volgens mij zijn er sinds 2005 wel een zooitje bij gekomen. Uiteindelijk zijn we naar het ontbijtbuffet van het hardrock café gegaan. Een prima buffetje, wel een beetje beperkt, we hebben wel heerlijk gegeten…

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 08-48-37 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 09-11-30 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 10-09-17 30D.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 10-07-36 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 09-23-52 30D.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 10-03-19 Sam.jpg

Toen we buiten kwamen was het na genoeg droog en kon de plu weg. We liepen wat winkels in maar ik kon het niet echt vinden. Wel nog twee leuke vesten gescoord, maar een spijkerbroek lukte niet echt. Ik weet nog van bijna 10 jaar geleden dat hier een Calvin Klein store zat maar we konden hem niet vinden. We liepen terug naar ons hotel want we moesten om 12:00 van de kamer af.

We pakte de laatste spulletjes in en lieten de koffers achter in de lobby. We wilden eigenlijk een shuttle naar Newark regelen maar dan moesten we om 16:00 al wel. Als we taxi namen pas om 18:00…..dan maar een taxi. Nu namen we eerst maar een taxi naar Battery Park voor poging naar het vrijheids beeld. Weer was het erg druk…..Je kon ook een boot tour boeken, dan voer je met een boot om het beeld en langs de skyline. Dit was $30,- p.p voor een uur. De boot vertrok met 30 minuten.

Het was wel een pokke eind nog lopen…..maar we hebben het gehaald. We stonden redelijk vooraan in de rij en daardoor gingen we dus ook als eerste de boot op. We gingen boven op dek zitten….het was klere koud, dus Bas ging opzoek naar een bekertje warme choco. Het werd eerst best weer donker, dus we hadden zoiets van varen met die schuit, voor het weer begint te regenen….. Maar het duurde nogal.

Eindelijk gingen we op weg…..eerst onder de Brooklyn Bridge en dan op weg naar de skyline. Op het moment dat we naar het vrijheids beeld draaide klaarde het een heel stuk op, hoeveel geluk kan je hebben. Op de boot hadden we geen last van de kou omdat er zoveel te zien was. Maar eenmaal van de boot af was ik in en in koud. We hebben een Starbucks gezocht om op te warmen. Met een grote beker warme choco met slagroom en een internet verbinding hebben we hier een tijdje gezeten.

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 12-59-32 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 13-15-38 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 13-11-15 Sam.jpg Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 13-34-49 50D.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 13-43-34 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 13-34-31a Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-28 13-34-40 S100.jpg

Eenmaal warm liepen we weer verder…..richting ons hotel. Onderweg kwamen we nog een leuk winkeltje tegen waar Bas een leuke jas heeft gescoord. Na een tijdje waren we het echt zat en zijn we met een taxi verder gegaan naar ons hotel, We hebben onze spullen in de koffer erbij gepropt en even gezeten. We zijn toch nog een klein blokje gaan maken naar Times Square en Bryant park….hier was het mega druk!! Nu was het echt tijd om onze spullen te pakken en naar het vliegveld te gaan.

Op het vliegveld hadden we alles zo incheckt. We hadden wel iets honger en hebben bij subways een broodje en een salade gegeten. Netjes op tijd gingen we boarden. We zaten in het midden met een rij van drie stoelen. Onze derde stoel bleef leeg….mooi, kunnen we slapen. Van de terugvlucht weten we weinig, we hebben geslapen als een os!! We hebben niks gegeten of gedronken ook geen film gekeken alleen maar geslapen……zonder pillen!!!

Eenmaal in Londen moesten we weer door de douane en beveiliging, wat een toestand. Ik had een deo bij me en die was te groot, en dus moest mijn hele tas onderzocht worden op drugs….. Haast hebben ze hier niet en het duurde nogal. Ook nog eens een wissel van de wacht….sjonge jonge….. Na uitgebreid onderzoek hebben ze geen drugs gevonden en mochten we verder. We moesten behoorlijk doorlopen. Voordeel we konden gelijk boarden.

Laatste stukje was zo voorbij en voor je het weet sta je weer op Schiphol. We moesten een behoorlijk stuk lopen naar de koffers, alsof we nog niet genoeg gelopen hadden de laatste dagen….. De koffer liet even op zich wachten, maar hij was er gelukkig wel. Hies en Willem waren er ook al om ons naar huis te brengen.

Het was geweldig, kerst een keer te vieren in New York. Nu aftellen naar onze volgend vakantie in Juli 2015, die begint ook in New York!