Christmas here we come…….

Woensdag 24-12-2014

Midden in de nacht om 3:15 ging de wekker……pfff dat was wel even zwaar maar voor een goed doel! Er werd gauw gedoucht en de laatste spulletjes gaan in de koffer. We hebben er maar 1 mee en zelfs die zit nog lang niet op gewicht dus we kunnen heeeellll veeeelll mee naar huis nemen J . In een klein koffertje handbagage hebben we de feestkleding voor 1e kerstdag, mocht onze koffer niet aankomen kunnen we een ieder geval gezellig 1e kerstdag in.

Om 4:00 waren we bij Ome Willem die zou ons naar Schiphol brengen. Hies was ook haar warme bedje uit gekomen om gedag te zeggen. Na wat dikke zoenen was het dan echt tijd om te gaan. Het was niet druk op de weg dus we waren er zo. We hadden al online ingecheckt en plaatsen gereserveerd, dus we moesten alleen de koffer maar afgeven….. 14 kilo woog deze….. even rekenen…..dan mogen we voor 32 kilo kopen…….woehoe!!

We waren overal zo door en dus hadden we tijd om even rond te lopen. Inmiddels toch wel wat trek dus maar even een broodje met wat te drinken. Daarna langzaam richting onze gate. Voor dat we naar de gate’s van Britische Airways konden moesten we eerst weer door de beveiliging. Ik was alleen vergeten in mijn koffertje, minn make up enz. in een plastic tasje te doen, nou ja we zien het wel. Gelukkig kwam alles erdoor.

We waren op tijd. Wij zaten daar als eerste voor ons vliegtuig te wachten, die stond in het donker en de wind ging er aardig overheen, maar gelukkig stond hij nog steeds on-time. De laatste dagen zijn door de wind veel vluchten vertraagd……. Bas nam nog even een rondje in de massage stoel maar werd hier niet heeeelll blij van…. Ha ha ha…..

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 05-57-08 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 06-49-16 Sam.jpg

Om 7:15 begonnen we met boarden…… Bas en ik zaten alle twee aan een gangpad. Ik zat naast een Nederlands gezin dat ook naar New York ging. Keurig op tijd gingen we, zonder problemen vanwege wind, de lucht in, om een uurtje later in Londen over te stappen. En wat was Londen een groot druk vliegveld zeg. We werden in banen geleid voor we de roltrap op konden naar de beveiliging. Ook hier werd weer gewaarschuwd voor het niet meenemen van vloeistoffen. Ik had geen zin om in mijn koffer te zoeken maar stopte wel mijn spulletjes uit mijn fototas in de zakjes die daar lagen.

Poefff wat een toestand hier…… alles moest weer af en uit…. Zelfs mijn schoenen, dat hoeft tegenwoordig lang niet altijd meer. Ik vroeg nog aan die man….are you absolutly sure??? They’re a bit smelly….. Hij moest lachen maar hij wilde ze echt hebben….. Half gestript door een waaier en klaar weer….nou ja klaar, eerst ben je weer een half uur bezig met aankleden en je spullen inpakken.

We hadden nog tijd dus we liepen even lekker over de luchthaven hier, erg leuk…… Het duurt hiert wel lang voor je je gate nummer weet, maar we kregen al wel te horen dat we naar terminal B moesten. Daar hebben we heerlijk even een kopje warme chocomelk met slagroom gedronken.

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 09-42-24 Sam.jpg Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 11-04-26 S100.jpg

Om 10:15 begonnen we met boarden, we hadden topplekken bij de nooduitgang en dus geen stoelen voor je heerlijk hoor. Ook nu zaten we weer op tijd in de lucht….. we zouden wel 20 minuten later landen door alle tegenwind…..nou ja dat kunnen we wel aan. Eenmaal in de lucht werd er eten geserveerd…. Een kerstmenu, je kreeg er zelfs wijn bij, witte of rode…..lekker hoor. Ik vond het het beste vliegtuigvoer wat we hadden gehad, Bas vond het wat minder….zullen de spruiten wel geweest zijn…ha ha ha.

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 12-12-07 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 12-45-34 Sam.jpg

We hebben een beetje liggen dommelen, met mijn telefoon spelen en voor we het wisten gingen we landen…….. Inderdaad stonden we 20 min. later aan de grond. Op naar de immigratie, ook altijd een dingetje…. Naast ons ging een loket dicht maar er bleven mensen aansluiten. Er werd duidelijk gezegd, niet aansluiten waar geen lampje brand….En hup, dicht ging het hokje, maar er stonden dus nog mensen…..iets geïrriteerd, maar wel echt hun eigen schuld, wilde ze voor ons gaan staan……NOT dus, je sluit maar achteraan, het is duidelijk gezegd. Gelukkig voor hun kregen ze het bij de mensen achter ons voor elkaar dat ze daar voor mochten.

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 15-09-39 Sam.jpg

Het was een aardige man die ons toestemming moet geven het land in te gaan, en we waren er dan ook zo door. Toen we bij de kofferband aan kwamen lopen kwam ook gelijk onze koffer er aan…hoppa, op naar een taxi en ook die was met 10 minuten geregeld. Totaalprijs om een taxi vanaf Newark naar Manhattan te nemen is 90 $ ex. Tip.

Het was somber weer en het regende….. dit wisten we van te voren….. Om 16:00 waren we in ons hotel. We hebben de koffers weg gezet en zijn gelijk op pad gegaan. We zaten te twijfelen of we een taxi zouden nemen of toch maar lopen….. Toch maar lopen, op de hoek van de straat kochten we een plu en liepen richting Bryantpark. Eerst kwamen we bij Grand Central station. Een super mooie hal, hier was een kerstmarkt. Hier liepen we droog en zo dachten meer mensen, dus het was best druk. De weg vervolgde toch maar naar Bryantpark……. Hier was het erg rustig, ook de schaatsbaan was door de vele regen gesloten. Wel waren er leuke kerst winkeltjes waar je heerlijk kon kijken…en kopen?? J

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 16-49-43 S100.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 17-08-18 S100.jpgBeschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 17-14-01 Sam.jpg

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 17-10-49 S100.jpg

We liepen verder en kwamen op Broadway uit bij Macy’s…… hier was het echt mega druk. De etalages zagen er super gaaf uit, en ook een kijkje binnen was zeker de moeite waard. Aan de overkant zit een Pandora winkel, en ik heb nog 1 plekje op mijn armband…. We wilde naar binnen maar werden tegen gehouden, het was te druk en we moesten in line…. Na 10 minuten mochten we naar binnen, maar rustig rondkijken zat er niet in. Je kreeg een boekje en zodra er een verkoopster vrij was kon je daar heen en zeggen wat je wilde…… Het bleef alleen bij het bedeltje in dat geval…..

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 17-36-44 Sam.jpg

We hadden gereserveerd bij the Breslin Bar en Dinning room maar we waren wat vroeg. Dus hebben we eerst een drankje aan de bar gedronken. De dames die naast ons zaten en hadden het blijkbaar niet zo op toeristen want die vonden het niet leuk dat we daar kwamen zitten…..jammer joh!!

Beschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 19-44-11 S100.jpgBeschrijving: C:\Users\Esther\Pictures\TV\2014-12-24 19-16-51 S100.jpg

Na een half uurtje konden we aan tafel, we waren best moe aan het worden, was een lange dag zo…. De kaart was wat bijzonder maar we konden wat lekkers vinden. Het smaakte dan ook heeeerrrlijk. Er was alleen geen plekje meer voor toetje…… We hebben een taxi terug naar het hotel gepakt. Ik heb nog even de kerstboom gezet en daarna zijn we lekker gaan slapen……..