Dag 19   25 Juni 2013

Hurricane naar Las Vegas

245KM

Shop till you drop

Tja en dan ga je naar de laatste bestemming van de vakantie…..is toch altijd weer even slikken. Maar we gaan nog twee leuke dagen tegemoet in Vegas. Om 11:00 hebben we afgesproken op de outletmal in Vegas met Hies en Willem. Ook hun vakantie zit er bijna op, we vliegen samen naar huis.

We hoeven maar twee uurtjes te rijden en dan gaan we ook terug in de tijd. Nu zitten we in Mountain time en we gaan naar Pacific time, we hebben alle tijd dus. Toch zijn we al om 8:00 klaar om naar het ontbijt te gaan en zitten we om 8:30 in de auto. Uiteraard gaat de kap weer open……dit is bijna overbodig te vertellen. De zon schijnt volop, geen wolkjes en het is al zo’n 20 graden. Maar hoe meer we bij Vegas in de buurt komen hoe warmer het wordt.

Onderweg zien we nog een wielrenner die is aangereden, misschien houden ze de fietsers nu eens van de snelweg, daar horen ook geen fietsers, levensgevaarlijk. We rijden door de donkerbruine, zwarte kale bergsteenlandschappen die toch altijd wel indrukwekkend zijn. Langs ons stroomt af en toe nog de virgin river, nou ja van wat er nog van over is, veel water zit er niet in.

We zijn ruim op tijd in Vegas en gaan eerst even opzoek naar een borders boekenwinkel. Onze Tom Tom gaf aan waar er een zat maar daar aangekomen kwamen we bij een mall, Meadows Mall. Het zag er supermooi uit en we zijn even een kijkje gaan nemen. Leuke winkels en ook een victoria secret….joepie!! Geen borders trouwens……. Winkels gingen om 10:00 open en ze nemen het hier niet zo nauw met de openingstijden, morgen dus maar even terug.

Om 10:30 zaten we in de foodcourt van de outlett. Ik voelde me niet helemaal top. De combinatie van de warmte en honger hebben en eigenlijk ook nog niet zo veel gedronken hebben speelde een beetje op. We wilde eigenlijk wachten op Hies en Willem met wat eten maar we hebben alvast maar een kleine bite genomen bij subways, groot glas drinken erbij, en dan trek je zo weer bij!!

Om 11:30 waren Hies en Willem er ook. Nou nog maar wat eten erbij en wat te drinken. Er viel veel bij te kleppen over de vakantie natuurlijk. Maar om 12:30 besloten we dan dat er ook nog even gewerkt moest worden….shopppen!! Er was weer genoeg leuks te vinden. Voor Bas zijn we nu ook geslaagd, bij Calvin klein voor wat korte broeken en T-shirts. Ook nog een geurtje erbij, lekker hoor. We hebben inmiddels een klantenkaart van Calvin en kregen nog eens een extra 20% korting…….erg leuk dus!!

Ook bij Tommie zijn we goed geslaagd, ook dit keer vooral voor Bas. Leuk aantal truien. Ik kon er natuurlijk ook nog wel wat vinden….hi hi hi… Hies en Willem zijn ook leuk geslaagd in de Tommie winkel. In de Alstar winkel heb ik nog leuke alstars gekocht met Amerikaanse vlag print erop. Jammer alleen dat ik ze nog niet aan kan, voet is nog steeds te dik!!

Rond 16:00 besloten we dat het welletjes was en zijn we naar ons hotel gegaan. We sliepen in het Monte Carlo hotel. Deze laatste twee overnachtingen hadden we cadeau gekregen van Hies en Willem. Natuurlijk moest de auto nu helemaal leeg. De blauwe harde koffer hadden we in Hurricane al helemaal ingepakt dus die kon blijven liggen. Maar dan nog liepen we met zijn vieren als de familie pakezel door het hotel.

Hies en ik bewaakten de buit, terwijl Willem en Bas in de rij stonden om in te checken. Na 20 min konden we naar onze kamers. Deze waren mooi en groot. We hadden iets uitzicht op de strip dus dat was erg leuk. We zouden even relaxen en daarna naar het buffet gaan. Bij de booking had Willem per kamer een coupon voor eten gekregen van $50 per kamer voor eten.

Na een lekker buffet zijn we terecht gekomen achter de 1 cent slotmachine. Hies en ik hadden er alle twee 5 dollar ingedaan. We hebben er best nog even voor kunnen spelen, al was die van mij veel eerder op….. Ik kreeg van Willem ook nog een keer 5 dollar en kon nog even verder rammelen. Later speelde Willem zelf ook nog een keer met 5 dollar een haalde er uiteindelijk 20 uit.

We zijn even een stukje de strip opgegaan, maar ik was het behoorlijk zat. Om 23:30 was ik er echt klaar mee. Mijn voet begon ook echt zeer te doen, had er natuurlijk bijna de hele dag opgelopen. In het hotel zijn Bas Willem en Hies nog de laatste spullen uit de auto gaan halen van Hies en Willem. Ik ben door gegaan naar de kamer en gelijk op bed gaan liggen. Binnen No-Time ging mijn lampje uit!