Dag 15   21 Juni 2013

Silverthore naar Moab

310KM

Op naar de warmte

Om 9:00 zitten we met gevulde buikjes in de auto. Er zat een simpel maar lekker ontbijt bij het hotel, daar kunnen we wel even op teren. Ook onze auto moet gevuld worden en we rijden gelijk met de kap open. Het is een heerlijk weertje. Strakblauwe lucht en een graadje of 17 was het al wel.

We reden door de mooie bergen en door vele skigebieden. Alles was al gesloten op 1 piste na….. die waren ze met sneeuw aan het slepen. Ben benieuwd hoe ze daar vanmiddag op skiën, wordt een pap zooi lijkt mij…. Soort waterskiën……

Ons eerste doel was Rifle Falls. Zo’n twee uur rijden. De weg was mooi en ook moesten we door verschillende tunnels. Bij het plaatsje Rifle draaide we de scenic road op naar de waterval. Bij de ingang hebben we eerst maar even gevraagd of ze nog wel stroomde aangezien het overal wat warm was voor de tijd van jaar. De Falls stromen het hele jaar door, dus dat komt mooi uit.

En wat is ie mooi…..en hij ziet er heel verleidelijk uit om er even onder te gaan staan, want het is behoorlijk warm….. We lopen de loop om de waterval en komen ook achter en boven de waterval. Onderweg komen we langs grotten waar je in kan….maar de zaklamp ligt nog in de auto. Nou laat maar lekker zitten dan, wil wel graag zien waar ik inloop…..

Als we bijna terug zijn bij de auto zien we weer een beverrat. Het zijn best leuke beesten. Als je het woord rat hoort denk je gatver…. (dat dacht ik ook) maar ze zijn echt leuk. Ze lijken wel iets op een bever. Bij de auto namen we wat lekkers en onze weg vervolgde weer. Onze volgende stop op het programma was Colorado NM.

Bas zag langs de weg een bordje met senic tour voor fruit en wijn. Nou wij hadden wel zin in fruit. Ook wel in wijn….maar ja we moeten nog rijden. We hebben de weg echt een tijdje gevolgd. De ene wijn proeverij na de andere. Wel twee fruitkraampjes, alleen alle twee gesloten, ja dat schiet lekker op…NOT!! Maar als troostprijs zag ik de DQ (Diaree… Queen), dan maar ijs met fruit….ha ha ha. We namen lekker een Sunday met ananas…..jammie!! En dan maar een lekker smooty voor onderweg….ach….het is vakantie!

Toen we bij Colorado NM aankwamen was het 15:15 en het was inmiddels erg warm geworden zo’n 30 graden. Dat betekent ook dat de muggen en kleine steekvliegjes actief worden. We hebben bij wat uitkijk punten foto’s gemaakt en zijn verder gewoon lekker door het park gereden. Vooral Bas raakt altijd iets van de leg als het zo warm is en van muggen en steekvliegjes houd hij helemaal niet….

Het laatste stuk naar Moab heb ik gereden en Bas lag lekker te slapen in de zon. Hij is echt pikzwart aan het worden. Het viel me op dat het best snel ging, en ik werd niet ingehaald maar haalde iedereen in…..hmmmm hier klopt iets niet……oei bijna 90 mijl…. (144 km) valt op zich wel mee, maar je mag maar 75 mijl (120km). Maar goed dat Bas lag te slapen, anders is het gelijk je rijdt te hard hoor.

Om 19:00 uur kwamen we in Moab. (wel ingelopen op Tom Tom) We hebben al eens geslapen in de riverside inn. We hebben even rondgevraagd maar we konden niks onder de $100,- krijgen. En we wilde wel een zwembad, konden we morgen lekker in badderen. Dan maar weer de Riverside Inn voor $89,- icl ontbijt

We zijn gaan douchen en daarna Moab City ingegaan. Leuk winkeltjes kijken en iets lekkers te eten uitzoeken. We kwamen uit bij ZAK. Erg gezellig en erg lekker. Bas had een halve koe en ik had de pizza, soep, salade bar. Lekker met een corona’tje en daarna een choco martini erg lekker!! Echt op en top vakantie gevoel!

Met volle buikjes zijn we terug naar huis gegaan. Nog even geskypd met Hies en Willem daarna lekker slapen, geen tijd voor verslag!! Sorry!!

Extra Informatie

*Rifle falls state park, redelijk onbekend maar erg leuk. Watervallen stromen altijd.