Dag 1     7 Juni 2013

Van Amsterdam naar Las Vegas

Home Sweet Home

Zo en dan gaat om 4:30 de wekker……das best vroeg, met enige moeite komen we toch langzaam in beweging. Er hoefde niet zo veel meer te gebeuren, laatste spulletjes in de koffer enzv.

Onze schipholtaxi (vader van Bas) was ook op tijd. Hij heeft ons, met onze auto, weggebracht. De poesjes hebben ons uitgezwaaid, en de buuf gaat goed voor ze zorgen.

Om 6:45 waren we op schiphol, en binnen 10 minuten waren we ingecheckt en hadden we onze koffers weg en waren we door de douane….. Zo snel hebben we dat nog niet eerder gedaan.

We gingen opzoek naar een ontbijtje, daar kreeg ik een smsje van de dochter van Carola, Robbin. Haar dochter werkt als grondstewardess bij de KLM. Carola had haar slaappilletjes meegegeven, voor ons in het vliegtuig. Ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn maar geloof me, na mijn laatste vlucht vorig jaar naar huis was ik er helemaal klaar mee….. Was bijna zover om te zeggen ik hoef voorlopig niet meer in een vliegtuig. Gelukkig was ik dat na een paar dagen kwijt, maar we lopen geen risico!!  Ze was om 8:00 op de luchthaven en dan zou ze contact met ons opnemen.

We hebben daar nog wat rond gelopen tot Robbin belde. We zijn haar tegemoet gelopen. Ik herkende haar van foto’s, dat is wel grappig…. Een hele aardige spontane meid. Toch voelt het wel een beetje raar een envelopje met pilletjes op te halen…. Hi hi hi….

We zijn langzaam naar de gate gelopen. Dan kom je bij het bekende verhaal van de security check. Er wordt dan altijd van alles aan je gevraagd en ook of je nog pakjes van anderen hebt aangenomen….voordat Bas “ja” wilde zeggen zei ik maar heel gauw nee…. Ze hoeven niet te weten dat we net slaappilletjes hebben opgehaald….

Voor we het wisten zaten we in het vliegtuig en hingen we in de lucht, we dommelde wat tot aan het eten. Na het eten heb ik een slaappil genomen, Bas was wat grieperig, dus die sliep toch wel…. Heerlijk hoor, heb er twee uur van vast geslapen en de rest lekker liggen dommelen, met muziek van Adelle, Bruno Mars, Beyonce en Carry Underwood. Bas heeft nog 2 films gekeken.

10 Uur later stonden we weer aan de grond. We stonden in de rij voor de douane. Er zat weer een vrolijke fliere fluiter…NOT!! Maar toen we aan de beurt waren en hij mij eigenlijk weg wilde sturen omdat Bas en ik niet getrouwd zijn, maakte Bas er een grapje over en die man kwam helemaal los, en vertelde vol uit over zijn dochter van 3 maanden.

De rest verliep ook soepel en net als altijd. Koffer ophalen, en weer doorgeven. Weer door de beveiliging. Schoenen uit, riem af, alles uit en af.

Nu hebben we net lekker gegeten. Bas een Hamburger bij Wendy’s en ik een Taco salad. En we moeten nu wachten op onze vlucht naar Las Vegas.

Van dat hangen op de luchthaven wordt je wel gaar maar uiteindelijk is het dan weer zover. Er zaten een stel onopgevoede KU…. Kinderen voor ons, die hebben we bijna in elkaar geslagen. Het uitzicht in de buurt van Las Vegas was super vanuit het vliegtuig!!

Keurig om 18:45 zijn we geland. We moesten even lopen naar de koffers,maar 1 stond er al op ons te wachten. De andere volgde vrij snel, altijd weer een fijn moment als de koffers er zijn!

Dan hop met de bus naar Alamo, dit was nog een beste rit…… Nou ja 10 min, maar toch. Bij Alamo is het altijd de kunst zo snel mogelijk in de rij te komen, dit was redelijk gelukt en binnen 10 min. werden we geholpen. We hadden een voucher voor een gratis upgrade, en Bas wilde graag een auto met een opendak. Dit was wat geregel en gebel, maar ze hadden er 1 gevonden een Impala, er kwam nog een kleine betaling bij. We kregen de bon voor een upgrade terug die kunnen we tot eind 2014 gebruiken, dus dat komt goed uit als we volgend jaar naar Florida gaan.

Inmiddels toch behoorlijk moe, toch maar even langs de Wallmart, dat scheelt morgenochtend weer. We hebben de nodige dingen gehaald en rustig rondkijken doen we de volgende keer. We stonden in de rij al ruim 15 min. Toen Bas erachter kwam dat hij in een rij stond voor maximaal 20 artikelen, nou hadden we er niet veel meer 26, maar toch. De mensen in de rij zeiden dat we gewoon konden blijven staan…..Maar toen we aan de beurt waren dacht die kassagozer er anders over….%&&&%%%RGGFVKY!!! Weer opnieuw in de rij dit duurde gelukkig maar 20 min!!! Ik was bijna in staat om de hele handel te laten staan en te zeggen FUC… YOU!!

Uiteindelijk met de boodschappen naar ons hotel in Henderson, we waren aan het zoeken en konden het niet vinden…Tom Tom gaf aan dat we er waren maar we stonden voor het Hilton. Toch maar even gaan vragen, was het hotel toch vanaf vandaag overgenomen door het Hilton, Tja dat moet je maar weten…..

Een super mooi hotel en een super mooie kamer, dat hebben we toch maar weer goed geregeld. Bas wilde nog even wat gaan drinken want er was een optreden aan de gang. Inmiddels was het al 22:00 en was ik echt op, maar heb me maar even opgefrist en we zijn nog een Corona gaan drinken. Voor je het weet ben ik weer de party pooper! Daar vroegen we aan een man of hij een foto wilde maken van ons en dat bleek Stephan…… te zijn. Hij vertelde dat hij bij ondermeer Hanover en Barcelona heeft gevoetbald, in de tijd van Johan Cruif. Hij slijt z’n dagen nu in Vegas.....kan slechter

Na 2 drankjes, zijn we terug gegaan. Ik ben onder de douche gegaan en precies om 24:00 lag ik erin en gelijk ging het lampje uit! Welterusten.