Zon, zee, schelpen.....

Vanochtend waren we weer op tijd op. En zoals altijd na een lekker ontbijtje gingen we weer op weg.... Ook scheen de zon weer  aan de heldere hemel......

Vandaag gaan we naar Caladesi Island state park. Mooiste strand van Amerika en dat is inclusief de stranden van Hawai. Vanaf Honeymoon Island ga je er met de boot heen. Om overvolle stranden te voorkomen mag je maar 4 uur op het eiland blijven, dan moet je weer terug met de boot.

We waren goed voorbereid naar het strand gegaan, luchtbedjes mee, snorkel spullen mee, eten en drinken en natuurlijk de badkleding. O ja en de nodige tasjes, om schelpen in te stoppen.....

Toen we in de rij stonden voor een kaartje voor de boot zag bas een Osprey zitten die een aardige vis had gevangen...uiteraard werden hier weer de nodige plaatjes van geschoten!!

Om 11:00 uur stapten we op de boot. Het was een klein bootje....kom je dan aan met twee luchtbedden....maar goed. De man vertelde dat als we onderweg dolfijnen tegenkwamen, dat we dat moesten zeggen dan zou hij stoppen....Hij had het nog niet gezegd of vlak voor de boot gingen er twee. Hij legde de boot stil en we konden ze goed zien. Hij wilde heel stoer met zijn bootje, zoals de dolphintours dat ook doen, gas geven zodat ze in de golven zouden volgen....maar zoveel golven kwamen niet van dit boodje en daar trapte ze dan ook mooi niet in. Het is al dolfijn nummer zoveel, we hebben er echt al heel veel gezien.

Om 11:30 uur gingen we aan land en we moesten de boot van 15:30 uur terug hebben. Het zag er gelijk al mooi uit. Ook rook het lekker, er stond een eettentje en de hotdogs roken goed. Aangezien ik nog aan het strand moet liggen met mijn pens zijn we maar doorgelopen. Op het strand huurden we twee stoelen en een parasol, dat is toch wel lekker, want het was natuurlijk WEER mooi weer!!

Het is echt een paradijsje.....wit zand mooi blauw, groene zee en niet al te druk...heerlijk. Eerst maar even met het luchtbedje het water in. Het was even koud maar als je er door bent is het heerlijk. Bas en Hies zijn gaan snorkelen maar er was weinig te zien. Er werd wel gewaarschuwd voor Stingrays....niet door het water lopen maar meer schuiven met je voeten....Willem is bij de spullen gebleven....er moet toch iemand oppassen J... Willem offerde zich daarvoor op, iemand moet het doen.

Na wat gespetter en gezon, wilden we een stukje lopen en natuurlijk schelpen zoeken. Aangezien we de fotocamera’s meenemen kon ook Willem mee..... Hies en ik liepen langzaam door het water, op zoek naar moois. In het begin konden we niet zo veel vinden, althans geen bijzondere schelpen. Wel zagen we soms iemand voorbij komen met hele mooie schelpen....huh.... Hies heeft het maar eens even gevraagd. Ons werd verteld hoe verder we liepen hoe mooier de schelpen werden. En inderdaad, Ik vond de eerste echte mooie grote schelp op de bodem van de zee. Daarna volgde er al gauw meer en ook hies was aardig aan het verzamelen. Er was zelfs een stuk, daar hingen ze in de boom, erg leuk. Ook de nodige vogels waren een stuk verder op het strand te vinden ......

Met volle tassen met mooie schelpen liepen we terug naar onze stoeltjes. Hier hebben we lekker een broodje gegeten. Bas is een stukje gaan lopen. Hies en ik zijn nog even op het luchtbedje gaan dobberen...dit viel niet mee, de golven werden steeds hoger en we werden elke keer van ons luchtbed afgegooid!! Willem had zich weer opgeofferd om bij de spullen te blijven J

Rond 15:15 uur stonden we netjes bij de boot en nou hadden we de heenweg al veel mee te slepen nu waren er ook nog drie tassen met schelpen!!

Nadat we alles weer in de auto hadden geladen zijn we een stukje verder het park ingereden en hebben we het Ospreytrail gelopen. Willem en Bas hadden deze vorige week al een keer gedaan,  en omdat ze daar een uilennest hadden gespot wilde Hies en ik natuurlijk ook nog wel een rondje.

De Osprey’s vlogen om je oren, jeeetje wat zitten er hier veel. Helaas was de uil niet thuis en we konden hem ook niet vinden..we hoorde hem wel. Op de terugweg nog maar een keer proberen. Bas en Willem waren een stuk doorgelopen maar ik hoorde elke keer iets ritselen in de struiken.... Hies en ik kijken en opeens zag ik dat het een gordeldier was......Hies dacht dat het een slang was, aangezien dat dit niet haar favoriete wilde dier is wilde ze het op het hollen zetten..... Maar het was echt een gordeldier. Hij wilde oversteken , maar toen hij de struiken uit kwam schrokken we van elkaar....hi hi hi....held op sokken zijn wij. We besloten hem wat meer ruimte te geven en samen aan een kant te gaan staan....en ja hoor daar kwam hij aan. Wat een leuk ding zeg!!

Inmiddels waren de heren alweer op de terugweg en vroegen zich af waar we bleven.... Stukje verderop zagen we nog een grote schildpad, ook erg leuke beesten.  Voordeel van deze dieren is dat ze niet zo snel weglopen....Ook zagen we nog een osprey met een vis in zijn klauwen, hij zat heel dichtbij en trok zich zeer weinig aan van ons! We stonden op een afstand van ongeveer 2 meter!

Nog maar eens  kijken of de uil thuis is..... Nou hij was niet thuis maar Hies zag hem ver weg in de bomen zitten...erg knap gevonden. Hij was erg mooi, maar ben sowieso gek op uilen. Hij was wel wat lastig te fotograferen en Bas en Willem besloten door de struiken te klimmen om dichterbij te komen. Willem liet Bas maar voorop lopen, in het geval er slangen zouden zitten……HELD!

Hies en ik liepen via het pad terug naar de auto en we hoorde weer wat ritselen....weer een gordeldier. Het duurde even voor hij zich liet zien maar ook deze ging oversteken. Iets verderop zagen we een ospreynest zitten. Ook hier hebben we nog even staan kijken.

Uiteindelijk waren Willem en Bas veel sneller bij de auto. Op een kort stukje veel leuke dieren. Helaas ook veel K.. muggen en normaal laten ze mij wel aardig met rust maar in Florida ben ik het menu van de dag. Ondanks de spray ben ik denk ik wel 25x gestoken en ook echt grote bulten.

Inmiddels was het 19:00 uur en we gingen op weg naar huis. Het was nog anderhalf uur rijden. Op de heenweg had ik een DQ gezien en daar hebben ze lekker ijs!! Meestal ook wel burgers dus we zouden daar gaan eten. Helaas had deze geen burgers wel hele lekkere hotdogs......en een ijsje toe......jammie!!

De weg naar huis verliep vlot. Thuis zijn we nog even het bubbelbad ingegaan....onze vakantie loopt aan het einde en we wilde er nog wel even van genieten.

Bas wilde morgenochtend vroeg vogels gaan kijken. Eigenlijk had niemand zin om met hem ee te gaan, we wilden allemaal lekker uitslapen.... Hij wil morgen om 4:30 al weg gaan. Ben benieuwd of hij dan zijn mandje uit kan komen......Weltrusten!!