Hobbel de Bobbel!!

Eindelijk is het dan zover. De wekker stond om 6:00 uur maar we waren om 5:00 al wakker. Laatste dingen in de koffer gepakt, nog even de laatste dingetjes gedaan. Onze vaste Schiphol taxi stond zoals altijd op tijd op de stoep.

Ook op Schiphol waren we veel te vroeg….maar beter te vroeg dan te laat. Het duurde nog even voor Hies en Willem er waren dus hebben we eerst maar even een kopje koffie gedronken....nou ja Bas cola en ik thee.

Hies en Willem kwamen er om 9:00 uur aan. In de verte zagen we wat aan hies haar tas bungelen....het zag er een beetje apart uit...gelijk al lachen, gieren, brulle natuurlijk. O ja het was haar wurm (U kussen voor in haar nek )

We konden eigenlijk gelijk inchecken. Ook waren we binnen no time door de douane nog tijd genoeg dus. De maagjes begonnen te knorren en we hebben even ergens een broodje gescoord. Via de winkeltjes zijn we naar de gate gelopen. Willem had een luchtje gekocht en was zijn creditcard vergeten....begon lekker dus. Ik heb trouwens ook nog een luchtje gekocht.

Na de gebruikelijke waslijst met vragen, je half uitkleden en je tas weer helemaal uitpakken, konden de kleren en schoenen weer aan en de tas weer ingepakt worden. Wat een toestand toch elke keer!!

Alles verliep soepel en op tijd. We vlogen met een Boeing 757-200, een kleiner vliegtuig dan we gewend zijn maar wel luxe!! Mooie schermen en je kan zelf je film uitkiezen en zelf bepalen wanneer je hem kijkt. Je hebt keuze uit een stuk of 30 films Ook de nodige spelletjes en muziek stonden er op.

De captain waarschuwde al dat er veel wind was en dat we veel turbulentie zouden ondervinden. En dat klopte wel….mijn god, we werden behoorlijk door elkaar geschud, er werd zelfs verzocht de riemen goed strak vast te maken.

Ook het serveren van het eten verliep niet helemaal soepel en de stewardess liet mijn bakje sla op het hoofd van de mevrouw die naast me zat vallen….nou kon ze daar niet zo veel aan doen met dat gehobbel maar het is wel vervelend…..wel humor, voor ons dan….Gelukkig kon de vrouw er zelf ook om lachen.

Door alle tegenwind hadden we geen kerosine genoeg om het te halen naar Washington DC en moesten we een tussenstop maken op een kleine luchthaven vlak bij New York …WTF….. Dat is een klein uurtje van Washington DC af……dat maakt dan toch ook niet meer uit, de reservetank is altijd groter dan je denkt hoor……. Maar toch werd het risico niet genomen. Gelukkig verliep het soepel want wij hadden een aansluiting naar Miami te halen. In DC zijn we binnen 20 minuten door de immigratie, koffers ophalen en doorgeven en door de beveiliging, denk dat dit een recordtijd was….voordeel dat we nu dus wel ruim op tijd zijn voor onze vlucht. Op dit moment heeft hij 1 minuut vertraging……even afwachten dus nog!!

8Uiteindelijk gingen we wel op tijd boarden alleen in het vliegtuig was er onderling geruild met stoelen en sommige hadden dubbele stoelen, een hele toestand voordat we daad werkelijk weg konden. Deze rit was minder bumpy, alleen aan het einde was het nog even schudden. Uiteindelijk stonden we maar een half uur later, dan gepland, aan de grond. Het duurde wel even voordat de koffers er waren. Daarna nog even de auto ophalen….nou ja het is meer een camper, tjeesus wat een ding…..moet me er nog even geestelijk op voorbereiden om er in te gaan rijden. Het is een Nissan Armada, wel super gaaf.

Om 12 uur ‘s nachts kwamen we onze hotel kamer oplopen, bekaf!! We zijn gelijk naar bed gegaan, lekker slapen, en morgen met de zon weer op!!