dag 01

Dag 02

dag 03

dag 04

dag 05

Great Basin National Park en dan naar Moab

Vanochtend waren we ondanks dat we iets wilde doorslapen toch op tijd wakker. Eerst even de web-log geupload bij de lobby. Het was inmiddels behoorlijk warm buiten. Ik ben met rijden begonnen vanuit Ely. Het zag er naar uit dat het allemaal rechtdoor was…… Jammer joh moest toch een stuk door de bergen. Maar goed ik heb me niet laten kennen en ben tot Great Basin NP door gereden. Bij het visitorcentre zijn we even naar binnen gegaan en we konden het toch niet laten en hebben een leuk boekje gekocht met Flora en Fauna over het westen we hebben ook zo’n boekje van Florida. We mogen nog 1 keer twee koffers per persoon meenemen dus het ou moeten lukken.

Eigenlijk wilden we niet de grot ingaan die er bij zat omdat we al een keer naar Carlsbad zijn geweest. Deze grot was zo mooi dat we ons niet konden voorstellen dat deze ook zo mooi was. Nou moet ik wel zeggen, de foto’s die er hingen van de grot zagen er wel super mooi uit. Er bestond al twijfel. Eerst maar naar boven rijden opzoek naar Bristelpine bomen.

1 2

Hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw en toen we boven waren stonden we weer met onze voeten in de sneeuw. Op het pad naar bomen stonden we tot iets onder onze knieen in de sneeuw. Doordat het warm is zak je door het pak sneeuw. Het was een 2,4 mijl round trip dus dat wilden we wel proberen. Maar doordat het trail moeilijk te vinden was, zaten we in een keer op een 3 mijl one way….. Dat zag ik niet zitten, het loopt behoorlijk zwaar zo door de sneeuw en je bent elke keer  het pad kwijt en dan maar hopen dat je goed gaat…… We zijn dus weer terug gelopen.

Maar ja en dan? Geen bomen dus! Dat was wel een beetje balen….. Dan toch maar kijken of we de grot in kunnen? We zouden het alleen doen als we de foto camera mee mochten nemen en ons statief. We zijn terug gereden en er stond er net een gepland voor 11:00 uur dat was de 90 min. Tour anders moesten we wachten tot 12:30 voor een uur maar ja we moeten ook nog naar Moab kachelen. Ook stond erbij dat we geen statief mee mochten nemen…. Dit maakt fotograferen erg moeilijk in een grot. We hebben het toch gedaan. Ik ben gauw de foto en video camera gaan pakken en heb de extra flitser mee genomen misschien lukt het daar mee.

7 8

1011

13 14

En wat was deze grot mooi!!!! We waren erg onder de indruk. Hij was misschien wel mooier gedecoreerd dan Carlsbad, alleen was Carlsbad veel ruimer. Foto’s maken is heel lastig. Het was er erg donker. Bas heeft gelukkig een vaste hand en kan hierdoor wat foto’s maken zonder flits. Ik hoef het niet te proberen…..  Ook zijn de foto’s met de flits mooi geworden. Sommige mensen hebben we wel verblind maar ja….we konden geen tripod gebruiken.....
We waren er binnen de 90 min weer uit. Het was erg mooi en wewaren zeker blij dat we het hadden gedaan helemaal omdat de rest van het park een beetje tegen viel. Nadat Bas een ijsje had gegeten en ik een lekkere brownie zijn we op weg gegaan naar Moab… Non Stop! Het was best een aardig eindje kachelen maar we mochten overal toch wel 70 rijden. Op de snelweg 75 en ze hadden een test traject voor 80 mijl per uur dat is toch zo’n 128 km per uur, dat is harder dan bij ons.

Toen we vlak bij moab waren begon het te regen. Door de warmte haalde sommige buien de grond niet… maar sommige ook wel. Dit leverde wel een paar mooie plaatjes op en een paar tijdelijke fotografeerverboden. Om 18:30 uur waren we in Moab hier gaat de klok weer een uur vooruit en is het dus al 19:30.  Nu opzoek naar een hotel. We kwamen een camping tegen waar ze ook cabins hadden meestal zijn deze niet zo duur. Ze hadden allen nog een cabin vrij waar we zelf beddengoed bij moesten hebben…. En dat hadden we niet! Volgende camping was de office al van gesloten. Motel 6 zat vol maar er was nog wel plaats bij motel 8. Deze was $100 per nacht, dat vonden we wel een beetje veel. Aan de overkant zat de riverside inn, hier was het al $75,- per nacht dat klonk ons beter en dus hebben we daar een kamer genomen. Het is een leuk hotel echt een aanrader. Het is ook nog incl ontbijt.

Vanuit mijn hotelraam zag ik mensen de berg op rijden ik keek eens goed en zag dat daar boven op die berg een restaurant zat. Dat zag er leuk uit. We zijn er heen gereden om te reserveren. We wilde graag de menu kaart even zien en mochten hem meenemen als we hem morgen weer mee terug namen. Nou ik weet al wat ik morgen neem……….
Enuuhhh Willem lekkere toetjes jammie!!

Tijd om te gaan slapen en morgen vroeg weer op!