Vandaag hebben we twee dingen op het programma staan. Als eerste een dolphin cruise en als tweede een natuurpark bij Tampa bezoeken. Dat moet te doen zijn zou je zeggen. Nou dit jaar gaat alles net wat moeilijker als anders. Volgens mij heeft er nog nooit zo veel tegen gezeten in onze vakanties als in deze. Toch is het nog steeds een gave trip.

De dolphincruise begon goed. Er waren nog niet zo veel aanmeldingen, hierdoor hadden we lekker de ruimte op de boot. Na eerst wat grote huizen te hebben bekeken zijn we doorgevaren naar de golf van Mexico om de dolfijnen te gaan zoeken.

Op elk van deze tripjes schijnt dit doodeenvoudig te zijn........behalve dit keer dus. We zijn zo ongeveer de hele kust af gevaren maar er was geen dolfijn te bekennen. Maar goed je schijnt een garantie te hebben als je geen dolfijn ziet, dan mag je gratis nog een keer mee. Het boottochtje op zich was al best leuk. Uiteindelijk op de terugweg zagen we dan toch enige activiteit in de baai. In de verte zagen we de rugvin van een dolfijn. Meer dan dat ook echt niet. We kwamen nu wel weer angstig dicht bij de haven en ik begon me nu toch wel een beetje af te vragen wat ze onder het zien van een dolfijn verstaan. De guide bracht verheldering hij gaf aan dat we allemaal nog een keer mee konden omdat we geen dolfijn van dichtbij hadden gezien. We zouden een uurtje wachten en dan met de volgende ronde weer mee varen.

1 2

Ronde twee. Op dit soort momenten zie je wel weer dat alles maar dan ook alles door die Amerikanen ingestudeerd wordt. Alle opmerkingen en grappen zijn gelijk.....daardoor lijkt het zelfs leuker te worden...of flauwer kan ook. We zouden eerst weer naar de huizen gaan kijken.

Ineens kregen ze een bericht van de concurrent dat er veel dolfijnen te zien zijn. Geen huisjes kijken dus, ineens door naar het open water. Op het water zagen we ineens wat dolfijnen op ~ 100 meter van onze boot rustig liggen dobberen. Vervolgens draaien ze de boot en laten ze de motor hard lopen zodat hij veel golven maakt maar toch niet al te hard gaat. De dolfijnen schijnen dit wel heel leuk te vinden, in no time zaten ze allemaal achter onze boot. Ik denk dat het er wel een stuk of 10 waren. De guide begon heel enthousiast te roepen hoe goed ze wel niet waren dat ze de dolfijnen weer hadden gevonden en dat we allemaal moesten gaan roepen want dan zouden de dolfijnen nog hoger gaan springen. Het was voor ons echt heel bijzonder om te zien. De ene sprong na de andere. Zelfs van hele jonge dolfijnen. vooral omdat die beesten het toch echt alleen maar leuk schijnen te vinden er is namelijk niemand die ze voert. Dit ging zo 10 minuten door totdat ze moe leken te worden en een voor een achter bleven. Hierna vonden we nog een groepje dolfijnen en begon alles weer van voren af aan. GEWELDIG! De boottocht was uiteindelijk een stuk korter dan de vorige maar toch een heel stuk leuker.

3 4

Hierna zouden we naar een statepark gaan wat hier 20 mijl vandaan ligt. Natuurlijk moest er een of andere eikel zijn die met zijn geweer op het strand moest gaan lopen. Hierdoor hebben ze de enige brug naar onze boot moeten afsluiten. Hij dreigde zichzelf van kant te maken, maar ze waren ook bang dat hij in het wilde weg zou gaan schieten. Dit geintje heeft van 11:45 tot 22:15 geduurt. Geen Statepark voor ons dus. Esther en Hies wilde in een quilt winkel wat stof gaan kopen. Willem en ik zijn even bij alle politie gaan kijken. Dat was niet mis. Minimaal 20 man hebben we geteld waaronder een pantservoertuig met 8 gecamoufleerde mannen erin. eentje die er als een complete struik uit zag met bijbehorende "boodschappentas". Die gaat het niet halen dachten we. uiteindelijk hebben ze hem toch van de brug af weten te praten....dat zagen we de volgende dag op het nieuws. Al met al best een enerverend dagje.

5 6

We mochten alles fotograferen van de politie, zolang ze maar wisten dat we niet van het nieuws waren. Ze gaven ook duidelijke uitleg over alles wat je ze vroeg. Daar kan de politie bij ons nog eens wat van leren. We konden natuurlijk niet in de buurt van die vent komen.
Misschien dat we later nog een keertje gaan proberen om bij het park te komen.